2011. szeptember 11., vasárnap

Fürdőgolyó készítése házilag

Imádom a natúr kozmetikumokat, ha házi annál inkább. Most a kedvenc fürdőgolyócskáimnak az elkészítését szeretném bemutatni nektek. Rengeteget kísérleteztem, egyszer aztán rátaláltam a neten erre a tökéletes receptre. Nem reped meg, és vizes közegben szépen pezseg. Ha igazi kényeztetésre vágysz, nagyon tudom ajánlani. A bőröd fürdés után élettel teli, selymes és istenien jó illatú lesz.

Könnyen beszerezhető hozzávalók


Hozzávalók 4 golyó elkészítéséhez:
  • 50g szódabikarbóna
  • 25g citromsav ( a finomszemcséssel szebben lehet dolgozni, én Ebay-ről rendeltem, de patikában is beszerezhető)
  • 25g kukoricakeményítő (szinte bármelyik hipermarketben megvásárolható már)
  • 15g shea vaj (ez az egyik kedvenc alapanyagom, bőrápolásra is kiváló natúran, természetes fényvédő faktort tartalmaz)
  • olívaolaj szükség szerint
  • illóolaj tetszés szerint (én 50 csepp levendulaolajat használtam)

 A hozzávalókat öntsd egy tálkába, majd a kezeddel gyúrd össze. Ha nem áll össze masszává, akkor tegyél hozzá olívaolajat. Ne használj vizet! Gyúrd össze masszává jó erősen, formázz belőle szép egyenletes golyókat, vagy akár szilikonos formába is beteheted.  Imádom a levendula illatát, ezért levendulaolajat használtam, majd levendula agácskákat vagdostam bele díszítésnek. Használhatsz narancsolajat is, reszelhetsz a golyócskákba narancshéjat díszítésként. Ha náthás vagy eukaliptuszolajat is csepegtethetsz bele. Teljesen az ízlésedre van bízva!
Hagyd 2-3 napig szabad levegőn, de ne párás helyen, mert elkezdhet pezsegni. 2-3 nap elteltével szépen megkeményedik, és kényeztetheted is magad. Ajándéknak (pl. karácsonyra) is kiváló, ízlésesen becsomagolva.


levendulás fürdőgolyócskáim

Share/Bookmark

18 megjegyzés:

E73 bioarcapolas blog írta...

Ez nagyon jól hangzik :)
Csak sajnos nincs türelmem fürdőzni :( inkább gyors zuhanyozás. De alkalomadtán biztosan kipróbálom.

Bar írta...

.imadom a jo furdoket, remek recept! Nem is gondoltam volna hogy ilyen egyszeru az elkeszitese, mar nezem is hol lehet beszerezni a hozzavalokat :) a shea vaj rendelesenel kell valamire ugyelni?

Poppy írta...

Ebayen szerintem minden megvasarolhato, vagy patika, esetleg gyogynovenyuzlet.
Shea vajbol a finomitatlan a legjobb, ha nem kapsz, akkor jo a finomitott is, de a finomitas soran sok ertekes anyagot veszt el.

Bar írta...

.koszonom :)

legerősebb virágszál írta...

ez szméletlen jó, biztos,hogy ki fogom próbálni :)

Sunny írta...

Nagyon jól hangzik! ^^

VRG's secret írta...

ez az egyik kedvenc bejegyzésem a blogspoton idáig:)

Nóra írta...

de örülök ennek hogy megírtad! :) tuti csinálok magamnak és másnak is valamilyen alkalomra :)

Poppy írta...

Örülök, hogy tetszik csajok! Van meg pár hasonlóan jó kis dolog a tarsolyomban:-)

Réku írta...

Ezt biztosan ki fogom próbálni, ha beszerzem az alapanyagokat! :)

hótündérkirálylány írta...

jajj nagyon tetszik! klassz, hogy ezeket otthon is el lehet készíteni! amint begyűjtöm az alapanyagokat biztosan megpróbálkozom velük :)

Zosa írta...

Szia, nagyon tetszik ez a fürdőgolyó, tervezem megcsinálni Karácsonyra! Viszont azt szeretném megkérdezni, h kukoricakeményítő helyett esetleg burgonyakeményítővel is lehet csinálni? Csak mert az van itthon...

Poppy írta...

Még nem kísérleteztem burgonyakeményítővel, de
szerintem egy próbát megér. Igazából annyi a lényege, hogy összefogja. Készíts kisebb adagot elsőre. Ha sikerült, megoszthatnád velünk a tapasztalatod!:-)

Névtelen írta...

Szia, most karácsonyra elkészítettem a golyókat. Egy kicsit ugyan változtattam a recepten: 1/3 shea vajat lecseréltem olvasztott kakaóvajra. Nagyon jók lettek. Köszi a receptet. tilda

Poppy Vintage írta...

Köszi Tilda az ötletet! Ki fogom próbálni kakaóvajjal is. Jól hangzik:-)

Evee írta...

Jujj, ezt tuti kipróbálom, nagyon jól hangzanak ezek a kis golyók! :)
Azt szeretném kérdezni, hogy shea vajat ebay-en kívül hol lehet még kapni?? Köszi előre is! :)

Poppy Vintage írta...

Szia Evee!
Azért ajánlottam az Ebayt, mert néha ott elég olcsón sikerül kifogni, ha elég ügyes vagy.
Ebből a webshopból is rendelhetsz. Itt kisebb adagot is postáznak:

http://store24.hu/sheanatura/termekek/vajak_viaszok_konzisztencia_novelok/shea_vaj_100g_

Evee írta...

Kedves Poppy, nagyon köszönöm! :) Az ebay nekem azért nem olyan jó, mert elég gyengus vagyok angolból, és így rizikós lenne. De ezt az oldalt megnézem! Szép estét! :):)

Megjegyzés küldése

Minden a témába vágó megjegyzést szívesen fogadok. Ugyanakkor az ide nem illőket, sértő -, vagy bántó tartalmúakat, illetve a spamnek minősülőket eltávolítom. Legfontosabb, hogy mindenki jól érezze magát! Köszönöm a kommentjeiteket! ♥